Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bytte precis samtliga motorfästen på V70N -07, bensin 140 hk. Shit vad det vibrerar från motorn nu, speciellt på tomgång. Bytte bara mot ersättningsdelar från vparts, inget polyuretan eller annat hårt väsen. Kan knappast tänka mig att det är så här det kändes när den rullade ut från fabrik 2007 på purfärska fästen. Har jag gjort något tokigt? Det var inga större konstigheter under arbetets gång, eller nåt som jag skulle misstänka gick fel. Fick ju trycka upp motorn ganska duktigt för att pilla ut fästena fram o bak, går ju inte att undvika men vet inte om nåt la sig konstigt.

Verkar gå dåligt för vparts webbsida just nu men artikelnumret på fram o bak är 18082802, förstod det som att det är samma på båda. Sen höger fäste 15110405.
Lossade precis alla fästen, körde runt lite o försökte liksom bråka ner motorn i nåt annat läge där den kanske skulle ligga bättre. Tyckte väl det kanske blev nån förbättring o sen drog jag åt allting igen o då kändes det i princip likadant, värsta traktorn man sitter i
Du får väl dra fast ett fäste i taget och låta resten vara lösa för att hitta "boven" :-)
Original motorkuddar (de två runda puckarna) tror jag är vätskefyllda. Inte säkert att eftermarknadskopior är det.. dessa bär merparten av motorns vikt
Momentstagen (övre och undre) borde vara relativt okritiska. Synligt trasiga får de förstås inte vara ;-)
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Borde väl kanske skrivit det men bytte både övre och undre motorfäste någon månad sen, dvs de jag tror kallas momentstag. Bara fästet som sitter på motorn uppe dock, inte bussningarna ute vid fjäderbenen.

Men tror oavsett inte att de skulle påverka vibrationer vid tomgång/"steady state"?
Färg på ratt skavts bort

Hej, Färgen på ratten har skavts bor[…]

Då har bilen varit inne, var där knappt[…]

XC60 T6 2027

Likadant i min 27:a. Har du fått senaste upp[…]

Volvo car UX

Ledsnat helt och hållet på skitet. Rad[…]