Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas88
Ser katten alltid ut sån? eller kan den se ut på nåt annat sätt? på min bil sitter inte någon sådan utan då måste det vara en ljuddämpare
Användarvisningsbild
av Mattsvart
andreas88 skrev:Ser katten alltid ut sån? eller kan den se ut på nåt annat sätt? på min bil sitter inte någon sådan utan då måste det vara en ljuddämpare

ja, i stort sätt.
finns även några som är lite rundare. fast 740 har den vanliga som finns på dessa bilder

http://www.a-alt-avgassystem.se/katalysatorer

Bild

Måste vara en ljuddämpare du har ifall den inte ser ut som ovanståendebilder :D. Men om du vill ha 2 ljuddämpare så borde det väl gå att köpa röret utan? ex 740 från -86 kanske bara har ett rakt rör till mellandämparen.
Användarvisningsbild
av Mattsvart
Gick in på mekonomen och kikade. hittade det här
Bild
vilken årsmoddel ja än sökte på så fanns det bara med främre ljuddämpare eller katt.
så din bil ska ha ljuddämpare inte katalysator
Användarvisningsbild
av andreas88
tack för svaret, vilken motor sökte du på? jag har B230F motor och där visas bara med katalysator. men passa systemet från te,x en B230K från 1987 för den har ju tre ljuddämpare
Användarvisningsbild
av Mattsvart
andreas88 skrev:tack för svaret, vilken motor sökte du på? jag har B230F motor och där visas bara med katalysator. men passa systemet från te,x en B230K från 1987 för den har ju tre ljuddämpare
jaha, trodde du hade K motorn läste ju de så då sökte jag :P.
Har du F-motorn så har du katalysator enligt Mekonomen
Bild

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]