Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Läste igenom tråden och kände att det passade in på mitt bekymmer. Jag tänkte höra om det är någon fler än mig som hamnat i samma sits gällande dessa underbara Volvohybrider. För ett tag sedan fick jag upp "Hybridsystemfel, service erfordras". Lämnade in bilen på Volvo för felsökning där det konstaterades att en battericell är väck och ett kostnadsförslag var klart på ca 50.600 kronor för reparation :-/

Har kollat upp min bil hos Volvo om den är föremål för återkallelse, men det ska den inte vara. Det som är lite märkligt är att om jag med mitt VIN kollar upp när i tiden den tillverkades, så var det mitt i tiden för när Volvo uppmärksammade problemen med batterierna i deras produktion. Sett till modell på bil samt årsmodell, Volvo V60 T6 Recharge -21 med det lilla batteriet torde det inte vara omöjligt att den faller in under den återkallelse som skedde.

Finns det någon själ som står eller stått i samma skor som jag gör just nu och kan komma med tips för hur man ska tänka framåt, om det finns någon chans för att få hjälp av Volvo? Garantin på batteriet har gått ut, jag har den utökade maskin/el via Volvia så jag ber att det täcks via försäkringen.

Ska försöka få tag i artikelnr, serienummer, märke på batteri samt vilken fabrik som tillverkat detta för att kunna spåra om det är samma batterier som resten av bilarna blivit återkallade för. Men tips emottages med öppna armar :-)

Slangar som börjat falla sönder invä[…]

Knackande T5 motor

2ans vevlager är ju oftast det som ger sig f&[…]

.. Jag hade ur den idag och rengjorde men kollad[…]

Hej, Läste igenom tråden och känd[…]