Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Trådskaparen har inte varit inloggad sen 20 juni 2022 så ett svar kan dröja...
av PhillyD
fjohan82 skrev:Trådskaparen har inte varit inloggad sen 20 juni 2022 så ett svar kan dröja...
… så mycket dröjde jag inte :)

zimba27 skrev: mån 05 feb 2024, 18:16 Hej, mins du vad felet var??
Volvoverkstaden hävdade balansaxeln, men när felet återkom och lät exakt likadant så var det någon annan tekniker som bytte startmotorn. Efter detta så har det inte varit några missljud alls. Jag är rätt övertygad om att de där med balansaxeln aldrig var felet, bara en tekniker som inte kunde vara erkänna att de gjort en missbedömning.

99,99% säker att det endast var startmotorn hela tiden.
av PhillyD
zimba27 skrev:Japp,de var startmotorn som inte gick tillbaks hela vägen...låg mot start kransen lite å plingade.
Hade du samma ljud? Förstod verkstaden direkt vad som var fel?
Råkade ut för samma missljudpå min V60 D4 2020.
Åkte in till verkstaden på Volvo Cars i Sörred Hisingen.
Jag spelade upp missljudet och de var 3 som lyssnade och sa direkt att det var startmotorn. De tittade samtidigt menande på varandra !
De var väldigt säkra så detta måste vara ett vida känt fel. Det gick på maskinförsäkringen men jag kan tycka att det är ett fabrikationsfel. Bilen hde då gått 7-8000 mil.
Några dagar efter jag fick tillbaka bilen var jag på en parkering där en man startade sin V60 några bilar bort och den bilen gjorde samma oljud. Hmmmmm

Jag köpte en C30, da jag fan den vackrare &au[…]

Missljud V60 D4 - 2019

Råkade ut för samma missljudpå mi[…]

2001 volvo s80 2.4 n/a Hjelp

..Jeg såg att i underkant av innsuget p&ar[…]

Osäker på glykol.

Systemet ska ju arbeta under tryck, kanske fungera[…]