Moderator: Moderatorer

UnleashFusion skrev: Idag, 15:17 .. fick en tid nästa vecka så får jag återkoppla hur det blev
Konstigt att bakre sonden gått sönder..
Jag har kört slut på 2 st främre men ingen bakre, främre lär väl ta mycket mer stryk temperaturmässigt?
Klart, kan ju vara ett latent tillverkningsfel som slår till långt senare..
Erik Å skrev: För 49 minuter sedan.
UnleashFusion skrev: Idag, 15:17 .. fick en tid nästa vecka så får jag återkoppla hur det blev
Konstigt att bakre sonden gått sönder..
Jag har kört slut på 2 st främre men ingen bakre, främre lär väl ta mycket mer stryk temperaturmässigt?
Klart, kan ju vara ett latent tillverkningsfel som slår till långt senare..
Kommer ej ihåg vad för siffror det stod på själva volvo-kod/som utlästes från felkodsläsaren) men problemet "kom" efter att jag gjorde service(olje- och luftfilter samt även bytte ljuddämparen som gick av under färd(några dagar tidigare) och sen en vecka efter tändstifts-byte och ytterligare när det hade gått cirka.. 1 vecka så kom "check-engine" loggan upp vid uppstart av bilen(som inte släcktes ner), åkte till lokal-verkstad som läste av och vi provade att reseta lambdasonden(bak); Lampan i instrumentet släcktes givetvis men kom tillbaka random efter typ 6-7dagar(trots det åkte jag som vanligt cirka 25-30mil ToR, inga "felkoder" men när jag skulle åka iväg igen så kom check-engine lampan igen, åkte till verkstad och så var det just samma felkod som förra gången och här är vi nu. Bilen isig beter sig normalt, inga hackandes eller oljud ifrån motorn etc.
  • 1
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109

.. fick en tid nästa vecka så f&ari[…]

Dottern och hennes familj har campat med stort t&a[…]

anslutnings skiss för b230fk?

håller på att byta motor i min 940 eft[…]

Är det denna du letar efter? https://www.240[…]