Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lundberg
Har en 855 -94 automat.
Automatlådan har gått klockrent tills nu den oranga pilen på instrumentbrädan började att blinka likaså knappen för sportläge och sen slutade den att driva, får fram felkod 2-3-2 hastighetsgivarens signal saknas men var börjar man att leta?
Senast redigerad av 1 lundberg, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
lundberg skrev:Har en 855 -94 automat.
Automatlådan har gått klockrent tills nu den oranga pilen på instrumentbrädan började att blinka likaså knappen för sportläge och sen slutade den att driva, får fram felkod 2-3-2 hastighets signal saknas men var börjar man att leta?
Tja på lådans hastighetsgivare?.. Det är INTE samma som hastighetsmätaregivaren..
av lundberg
Hastighetsgivaren? är det den ovanpå lådan under luftburken? eller var sitter den, kan man mäta upp den på nått vis?
Konstaterade en sak till nyss när jag sätter i tråden i sockel 1 modul A så glöder den röda lysdioden lite svagt.
av lundberg
Är det ingen som vet vad hastighetsgivaren för lådan sitter på min bil jag har en under luftburken är det den eller finns det fler? tackar på förhand.
av AutoTransmission
Det låter som oljefiltret är igensatt i växellådan.
Då slutar bilen driva och ingående axel i vxl lådan stannar.
Då sätter styrboxen felkod 232 eftersom signalen från axeln försvinner.
Hur ser oljan ut ?

Hastighetsgivaren är en 2 polig som sitter i ytterkant på lådan.
/Stefan
av Edgarn
samma sak händer ibland för mig koppla loss batteriet i 20 min typ så funkar allt som det ska igen, gjorde det på min men som dom andra säger kan man ju byta filtert och oljan ksadar ju inte direkt.. :roll:
av lundberg
Låter logiskt det där Stefan, oljan ser inte så bra ut, luktar inte bränd men ändå.
Vet du vad det är för filter, byter man ut det eller är det ett man gör rent?
Var sitter det är det det svårt att komma åt?
Användarvisningsbild
av niklas gson
lundberg skrev:Har en 855 -94 automat.
Automatlådan har gått klockrent tills nu den oranga pilen på instrumentbrädan började att blinka likaså knappen för sportläge och sen slutade den att driva, får fram felkod 2-3-2 hastighetsgivarens signal saknas men var börjar man att leta?
det kan vara växelväljaren som har pajat sitter en liten elbox på växellådan som brukar bli uppnött ..kan du byta själv..

finns ett relä till val av körning med kan vara det men tror att det e väljaren på lådan titter på axeln som reglerar vilken växel du har elektroniken känner inte av vilket läge du har i kan vara så ..... :)
av olson
Filtret kan du inte komma åt utan att klyva lådan mitt itu :(
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]