Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zoz
Hoppas någon har tips:
Jag var iväg till värkstad som sa att kompressorn behöver bytas; det fanns fullt med gas.

Efter att jag kom hem kollade jag kompressorn, det visade sig att magnetkopplingen kom inte igång (yttersta skivan snurrade inte), när jag öppnade sen visade sig att det bara fanns en tunn bricka som kändes inte skulle hjälpa att ta bort den så jag beställde ny magnetkoppling. Jag testade den efter ihopmondering med extern el (12 v) Magneten suger åt sig yttersta skivan fint.
Saken är att jag kopplade in kabeln från bilen och drog igång AC på LO men yttersta skivan drogs inte in.....det känns som det kommer ingen el till magnet kopplingen....var hittar man källan till den kabeln?
Tacksam för tips
Användarvisningsbild
av MartinS
Det finns säkringar och ett relä i säkringsboxen i motorrummet, kanske kan va värt att kolla dom.
av Lelleprinter
Då får du följa Martins förslag på att kolla säkring F32 och F33 i motorrummet samt Relä R13
Relä R13 Klimatanläggning.png
Relä R13 Klimatanläggning.png (40.52 KiB) Visad 24 gånger

Se bifogat schema där detalj
8/3 är Magnetkopplingen
2/22 är Relä R13 som är överströmsskyddad av säkringar 11B/32 och 11B/33
Detta relä styrs av 4/46 ECM
Klimatanläggning 4-Cyl. Diesel.png
Klimatanläggning 4-Cyl. Diesel.png (110.36 KiB) Visad 24 gånger
Polestar 4 på gång....

Nej, det blir nog inte så många liter […]

Fel på ac

Prova att fylla på gas, men snurrar den yttr[…]