Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo har meddelat om en säkerhetsåtgärd som rör laddhybriderna av XC40. Det handlar om ett fabrikationsfel i högvoltsbatteriet som kan leda till överhettning och brand, särskilt när batteriet laddas helt fullt.

Detta gäller:
  • Modeller: Volvo XC40 T4 och T5 med tillägget Recharge eller Twin Engine
  • År: 2020, 2021 och 2022
  • Omfattning: Över 64 000 bilar globalt (varav 4 523 i Sverige).
Källa: https://carup.se/volvo-aterkallar-64-00 ... adda-inte/
Låter som Thermal runaway.. det som kan hända om minsta tillverkningsdefekt finns inbyggd i cellerna. En räcker :-/
gripen skrev:Spännande, såvitt jag fattat, så gäller detta inte alla inom spannet heller, så vi får se om det gäller mig ;)

Kör för det mesta på bensin ändå just nu

Skickat från min Pixel 8 Pro via Tapatalk
Fick just bekräftat av min tekniker att detta inte gäller min T4 22:a iaf. Någon som hört nåt från Volvo i detta ärende?

gripen skrev:
gripen skrev:Spännande, såvitt jag fattat, så gäller detta inte alla inom spannet heller, så vi får se om det gäller mig ;)

Fick just bekräftat av min tekniker att detta inte gäller min T4 22:a iaf. Någon som hört nåt från Volvo i detta ärende?

Min tid är i början av augusti. Får återkomma.
chrisrolex skrev:
gripen skrev:

Min tid är i början av augusti. Får återkomma.
Du har alltså hört från Volvo du? Nu litar jag iofs inte riktigt på uppgiften att detta inte skulle gälla mig. Ska serva om ett par veckor. Då ska jag luska bättre i saken ;)

Åas har jag, till skillnad från dig då tydligen, inte hört nåt om saken heller, så vi får väl se...

Har ju tjatat öronen av den som vill (och int[…]

Spännande, såvitt jag fattat, s&arin[…]

Hallå! Vad jag förstår är bi[…]

2015 V60 sunroof läckage.

Hej! Fråga gällande nåt som tydl[…]