Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrp7
Hej
Antar att något skadats då det knakade till och sen föll rutan ner. Nu när jag har öppnat sidan så är den blå glidplasten ur sitt spår och armen ser krökt ut. Är det Låsbart? Risk att rutan spricker sönder då allt är i spänn?
Bilagor
20260628_161126.jpg
20260628_161126.jpg (1.68 MiB) Visad 562 gånger
Användarvisningsbild
av Jallemet
Dom där blåa glidskorna är förmodligen orsaken genom lång och trogen tjänst.

Jag har fått byta i båda framdörrarna, lite pilligt om man äger två händer med korvfingrar, bladet som glidskorna är fästa i kan du bara böja tillbaka.

Finns det glidskor med skruv och mutter som jag tycker att bilden från mrp7visar?

Jag trodde det bara fanns glidskor med låsfjäder, kommer inte ihåg exakt hur de som satt i dörren på min V70 såg ut när jag höll på med dem förra året.

Glidskorna som jag köpte till min V70 för ett år sedan på Mekonomen hade dåliga låsfjädrar som inte höll kvar glidskorna.

De glidskor som jag köpte på Bila hade bra trådfjädrar som höll kvar glidskorna.

Vad vet jag Mekonomens glidskor är kanske bra idag, men de var kass när jag köpte dem.

Har inte tittat på filmen så jag vet inte vad de smörjer med, om de smörjer med något. Har begränsat surf på datorn, därför har jag inte tittat på filmen som Jallemet hänvisar till.

Eftersom glidskorna är av plast så tror jag silikonfett är bra som smörjmedel att kleta in där man kommer åt, där glidskorna glider.
EX60

Då ska jag se om jag hittar det garaget och[…]

Tagit ut den och låtit den få lufta si[…]

Fönsterhissar kärvad och ur spår

Finns det glidskor med skruv och mutter som jag ty[…]

Bilar kommer, bilar går.. men gammvolvon bes[…]