EX30(24-), EX60 (27-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
olindh skrev:
Dafro skrev: lör 27 jun 2026, 16:47 Nu har jag provkört och får väl erkänna att jag inte ör lika imponerad som föregående inlägg. Visst tygklädsel är riktigt trevligt men att ställa in ratt via skärmen var ju inte optimalt och knappen på ratten kändes sådär och det var onödig fördröjning. Inte så tyst som jag hade förväntat mig med en plus med 20”, bullrar mer ön min BMW med 22. Till sist nör min fru skulle pröva som är ca 150 cm lång så upplevde hon att hon inte kom nog högt upp, ör är bättre i vår BMW IX och nör jag kom tillbaka till vår bil så håller jag helt med. Var helt inne på en EX60 men tror inte det blir en sådan som nästa bil. Lutar mer åt en Toyota bz4x, troligen touring.
Nu har jag inte provkjört EX60 men stolarna måste väl gå att ställa i höjdled till önskad höjd?
Toyota bz4x fick dåligt resultat i Vi bilägares bullertest.
Mycket märkligt att dom tog en med 20" fälgar, då det är tillval. Ljudnivån är betydligt lägre med 18". Jag har kört bägge. På min med 18", så är den tystare än vad min EQB var. Någonstans strax över 105 så märker man dock att bullernivån ökar, mest från däcken.
av Dafro
Fick läsa din profil innan jag tror att jag förstår. 20” gällde ex60 och där är det standard på plus, ultra har 21”. Tolkar det som att du trodde bz4x som jag provkörde som hade 20” för det var väl det du kommenterade. Jag tror den hade 18” för den tyckte jag var skapligt tyst faktiskt, särskilt till vad den kostar. Får se hur displayen framför ratten fungerar för min fru, ser en viss risk att ratten kommer i vägen. Lexus har ju bättre lösning men tyvär bara tygliknande materiel i värstingen. Hur upplever du räckvidden på den?
EX60

Fick läsa din profil innan jag tror att jag f[…]

El till kylbox EX40 ?

Feltolkning av mig. Hade jag haft ett sådant[…]

Vet någon vad färgkoden heter på […]

Visa din semesterbil(d)

En hälsning från Nikkaluokta med Tarfal[…]