Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RalleW
Hej,

Jag har en 2021 V90 B4 (mildhybrid). Nu när sommaren kommit så har jag börjat höra ett skramlande ljud när rutan är öppen. Det låter precis som när man rullar en cykel, konstant skramlande ljud (som en kedja).

Ljudet kommer främst när man släpper på gasen men även lite vid gas. Mitt emellan när man bara glider fram låter det ingenting. Det låter inte heller när man gasar och släpper på gas utan växel i. Därav svårt att felsöka själv utan lyft.

Till min fråga, när jag tittar på multiremmen ser jag en liten vobbling på remskivan, se video. Är detta normalt eller kan det vara detta som skapar ljudet vid körning?

Video på remmen: https://youtube.com/shorts/ZD9jX8QPM6w? ... JMo9bI6iDX
av eson73
Hej,
Jag har en B4 2022 och har också uppmärksammat att remskivan vobblar, blev orolig likt dig att mitt missljud som påminner om ditt hörde ihop med remskivan.
När jag servade bilen hos Volvo nu i veckan fick jag till svar att remskivan ska vobbla(fick ingen mer utförlig förklaring är så), däremot försvann mitt missljud i samband med byte av multirem och spännare.

Med vänlig hälsning, Mattias Eriksson
ac kylfläkt.

Ok, killgissning coming up; Jag tror det är […]

Multirem vobblar?

Hej, Jag har en B4 2022 och har också uppm&[…]

Byta nackstöd baksäte

Mejla några bilder och be om prisförsla[…]

Batteri problem

Hur många mil har du kört sen 2020...? […]