Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare!

Jag har lite funderingar angående turbon på min LTT, som jag förstår det så tilverkas denna modell med bara mitsubishi turbo men kan ej hitta någonstans på själva turbon där det står vad det är för modell. Någon här som kan identifiera genom bara dessa bilder?

Nu är det så att jag ska trimma bilen lite lätt med chip och justerbad wastegate, jag har kollat allt angående chippning och måste köpa ett konverteringskit till tändboxen då det inte är en guldbox.

jag har Ringat in en slang som jag inte riktigt hittar något svar på vad det är då jag måste byta ut för att den är mycket sliten, någon som vet vad jag ska byta ut med, en vanlig vakuumslang?

Vars är bästa sätt att koppla på en turbotrycksmätare?

Tack o bock i förhand!
Bilagor
Screen31shot_3.jpg
Screen31shot_3.jpg (240.41 KiB) Visad 655 gånger
Scree312nshot_1.jpg
Scree312nshot_1.jpg (97.08 KiB) Visad 655 gånger
86c0b979-3092-42b2-87d5-cef912fc97bf.jpg
86c0b979-3092-42b2-87d5-cef912fc97bf.jpg (509.33 KiB) Visad 655 gånger
@White, Tack för snabbt svar, kollar man på KLs hemsida finns det både chip för bränsle och chip för båda, på den för bränsle står det ca 30-45 hk men på den med båda står de ca 30-75 hk, borde jag inte ta det packetet med både chipparna även om jag behöver löda på konverteringskittet på tändningsboxen?

Hur kopplar jag laddtrycksmätaren på bästa sätt/ställe?
Koppla laddtrycksmätaren gör man lättast på originalplats. Dvs den som går till ECO/TURBO i instrumenthuset. Antingen rycker man slangen eller så kör man t-kors. Denna slang går rakt från insuget och är så kort som möjligt (utan att borra nya hål i torpedväggen) från fabrik.
Är du duktig med lödkolven så kan du köpa ett dotterkort och fixa själv. Annars finns det folk du skickar boxen till som löser detta, eller ännu bättre bara tjacka en guldbox. Du vill absolut chippa tändingen för att slippa småspikningar stup i kvarten.
Jag skulle avråda från KL chip även om jag aldrig använt ett själv. KL har ju en del okej och rent av bra grejer, har köpt lite där själv, men mycket på sidan är jag personligen kritisk emot. Chippen är en av dessa då det enligt uppgift är väldigt basic. Dvs motsv. originalchip som bara öser på med soppa och tar bort boostcut.

Det är fullt möjligt att Volvo köpe[…]

Koppla laddtrycksmätaren gör man lä[…]

Kamrem Vea

Ok, Å Jag som har så många fr&ar[…]

Varmare ute, så det var dags för inf&ou[…]