Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
tejna jag undrar om det är samma torpedplåt alltså den som sitter mellan huv o v-ruta på alla 700-900
jag har en 945-98 så passar en från en tidig 740 eller senare?
samma undran på vindrutan är de samma på combi o sedan o 940 o 740 gärna snabba svar tänkte ta en skrot runda i morron:)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Samma plåt på de nyare 740 och alla 940 är det dvs från -90 och frammåt.
Vindruta är jag inte säker på men troligen är det samma sak där.
Vad är idèn med att ta en gammal ruta igentligen. :roll:
Användarvisningsbild
av hollan
Fluffen skrev:Samma plåt på de nyare 740 och alla 940 är det dvs från -90 och frammåt.
Vindruta är jag inte säker på men troligen är det samma sak där.
Vad är idèn med att ta en gammal ruta igentligen. :roll:
okej tackar vet du om den vita färgkoden är samma på dom senare 740 som min 98? svaret är enkelt köpte bilen i dag med sprucken vindruta och känner inte för o köpa en ny skroten tar 200:- för en ruta
Användarvisningsbild
av Fluffen
Troligen samma färgkod.
Tyvär brukar de flesta plåtar vara ruttna rostar ofta i kanten vid den övre listen. En ny kostar ca 500-600kr på volvo olackerad men ändå, kanske kan vara nått att fundera på.
Tänk på att rutan är limmad så om du inte har limmat rutor förr så åk till en glasmästare.
Användarvisningsbild
av hollan
vet du om den plåten finns i pirat?
okej ja limma rutor har jag gjort förr o visst är plåtarna ruttna denna är upprostad på en 98a och där finns ingen rost alls på bilen i övrigt så dom måste ha glömt galva denna plåt:( var på skroten innan i dag o hitta flera som var fina men tyvärr så var alla bockade i hörnorna troligtvis när amatörerna har skruvat av skärmarna:(
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag tror inte det utan det är volvo som gäller.
Glöm inte att skaffa nya plasthylsor bara.
Bytte på min för några månader sedan och jag sprutade ordentligt med vax under plåten och i kanten där listen sitter så det ska aldrig rosta igen får man hoppas. :lol:
Användarvisningsbild
av hollan
kan medela att pirat inte existerar varken till 740 äldre och 940
tycker de e konstigt att dom rostar bara där måste va typ spolvätskan som ligger o fräter för den har ju börjat rosta vid listen mot rutan precis vid torkararmen
Användarvisningsbild
av Fluffen
Japp! standardställe. :lol:
Salt och skit kommer emellan och eftersom man inte kommer åt att tvätta där så börjar det rosta. :(
Jag köpte en ny list och körde full med vax innan jag tryckte dit den på den nya plåten.
Användarvisningsbild
av hollan
Fluffen skrev:Troligen samma färgkod.
Tyvär brukar de flesta plåtar vara ruttna rostar ofta i kanten vid den övre listen. En ny kostar ca 500-600kr på volvo olackerad men ändå, kanske kan vara nått att fundera på.
Tänk på att rutan är limmad så om du inte har limmat rutor förr så åk till en glasmästare.
kostar dom intemer på volvo? låter billigt får nog bli en ny då för jag leta på bildelsbasen o dom kostade 600 och upp för begagnat
Användarvisningsbild
av Fluffen
Nej, inte så dyra som man kan tro faktiskt. Jag bytte min i sommras och jag har för mig att den kostade någonstans runt 500-600kr.

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]