Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Ännu bättre om den sitter bakom rutan vid kamera, då behövs ju inte vanlig farthållare. ;-)
Beställde CC i november 2016, fanns bara att se på bild och brydde mig inte om att provköra en vanlig. Hämtades i mitten av februari 2017 som första som rullade ut här i området. Hade först en spec på vanlig men vi gillade inte den lägre som då också såg ut att vara baktung/hängande.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, jag vet inte vad anledningen var till att de gick tillbaka till att ha radarn i grillen. Min 2019 har den framför backspegeln men på en 2022 sitter den i Volvomärket. Det är lätt att se. Om märkesskölden är helt igenfylld sitter radarn där. Om den är en öppen ring med Volvomärket i mitten sitter radarn i rutan.

Förmodligen bättre prestanda med radarn i grillen, kan man anta.
av Xanthopteryx
Prestandan ii rutan är nog minst lika bra om inte bättre då den sitter högre upp.
Men.
Komponentproblematik (brist) kan ha spelat in då det kan ha varit svårare att få tag på en racam (det är en radarkamera - kombinerad enhet i framrutan) jämfört med en enkel eutomotiveradar som sitter i grillen.

Funderar själv på om ett tappat bromsbe[…]

Det är inte så avancerat som det l&arin[…]

Kursändring ?

Prestandan ii rutan är nog minst lika bra om […]

Bilia kan jag förstå, vem vill samarbet[…]