- mån 05 sep 2005, 21:30
Idag drog jag lite strömsladdar från batteriet in i kupén, var lite bökigt och trångt men det gick. Till fallet, när jag sedan körde iväg och skulle dra på lite hörde jag ett pysande ljud ifrån motorrummet. När turbon börjar ladda ordentligt (en bit in på det vita) börjar ett svagt pysljud uppstå, och när man sen stämplar gasen i botten så tappar man det uppladdade turbotrycket. Alltså man hör att trycket pyser ut. Ínnan detta uppstod så har turbon laddat hela vägen ut för att sedan dumpa trycket.
Vad har jag gjort, har jag kommit åt någon slang så att datorn får för sig att dumpa trycket vid för lågt tryck?! någon som vet?
Sen har jag en till fråga, hur mycket ska en 850 t5 225hk -94 ladda? är det normalt att den laddar hela turbomätaren ut (gör min), tror min går betydligt hårdare än normalt.
Vad har jag gjort, har jag kommit åt någon slang så att datorn får för sig att dumpa trycket vid för lågt tryck?! någon som vet?
Sen har jag en till fråga, hur mycket ska en 850 t5 225hk -94 ladda? är det normalt att den laddar hela turbomätaren ut (gör min), tror min går betydligt hårdare än normalt.