Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har dessa i flera av mina 960, S/V90. Skulle vilja ansluta min mobiltelefon till dem och lyssna på Spotfire. Är det någon som har gjort det. På enda utgången bak på dem är oftast en extra CD-spelare ansluten.
Att kunna få en Hands-Free funktion hade också varit bra. Detta skall dock inte gå med just denna modell enligt V- parts i Sundsvall.
SC 805 har en kasettbandspelare och en CD-spelare för 1 skiva.
Kan fjärrstyras via en remote control.
Jag hade en SC805 i min S90, testade att köpa bluetoothadaptern på V-parts man kopplar in i CD-växlaruttaget men det funkade tyvärr inte, så det slutade med att jag köpte en Blaupunkt och tryckte in ett litet class-D slutsteg bakom instrumentpanelen i stället. (Några månader senare släppte Pioneer sin retro-modell, och så här i efterhand hade jag hellre köpt den, då Blaupunkten har en del brister...)
Att köra en eftermarknads-stereo + slutsteg är en rätt stor uppgradering, då orginalhögtalarna klarar mycket mer än den inbyggda förstärkaren i SC805.

En gång för längesen modifierade jag den motsvarande stereon i en Saab 9-5 genom att koppla på ett 3,5mm-uttag internt till kassettbandspelarens ingång, det funkade bra sett till ljudkvalitet, men var inte direkt praktiskt och kräver elektronikkunskap, och så får man ändå ingen handsfree. Nu för tiden går det väl dock köpa bluetoothmottagare med handsfree, men det är ju typ mer jobb än att byta stereo.

Det allra enklaste är väl att köpa en kassettadapter med bluetooth, ljudkvalitén på kassett är inte supermycket sämre än vad stereon klarar av ändå, då bandspelaren är rätt bra.

Hej alla kloka Jag har en V70 2002 som har bö[…]

Glapp i tändningslåset så tä[…]

Hej! Tittade av en slump närmare på &ou[…]

960 1994 Automatlåda

Är det tillräckligt med ATF i, och ä[…]