Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Nu har jag låtit min stackars bil stå i över ett halvår. Resultatet är ett dött batteri, så nu är jag utelåst. Jag kommer inte in via låset på förardörren heller, som bara vrider sig ett kvarts varv innan det tar stopp. Har prövat att låta det stå lite med wd40 i utan resultat.

Har någon av er någon idé kring lösning? Möjligen någon lättåtkomlig vajer för att låsa upp motorhuv eller liknande? Alla tips uppskattas!

// Hugo
Min egen nödplan (har inte behövt prova än :-D ) är att krypa in under fronten, pilla bort diverse plastkåpor och koppla in laddare via startmotorns plusanslutning. Den går direkt till batteriet. Detta är dock en gammal p80..
Sen finns teorier om att det ligger ständig +12V på nåt stift i släpvagnskontakten. Om man har drag vill säga. Isåfall kan man kanske ladda via det stiftet.
Har tänkt att kolla på min egen bil nån gång men latmasken har lagt sig emellan :-D

Med motorn avstängd då, eller starta […]

Rastar den gamle V70N nu när min V50 få[…]

Hur mår ni???

Halloj allihopa. Har varit frånvarande fr&ar[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja så kan man ju också […]