Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Denver
Hej, har en v90 -25. Med farthållare på får man även funktionen att den styr själv, men min har blivit besvärlig. Den vill svänga in på i stort sett varje avfart , så man får styra emot .
Fel eller egenskap ?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Skulle säga en egenskap (som är rätt obehaglig), min gör likadant när det är avfarter (dock 2021).

Den kameran tror även att skuggor från vajerräcken är linjer och försöker undvika dom :ninja:
av LJN
Denver skrev: Idag, 15:30 Hej, har en v90 -25. Med farthållare på får man även funktionen att den styr själv, men min har blivit besvärlig. Den vill svänga in på i stort sett varje avfart , så man får styra emot .
Fel eller egenskap ?
Du vet att man stänger av Pilot Assist enkelt med rattknapparna på vänster sida? ( dom vågräta knapparna ) Själv använder jag sällan funktionen då jag tycker Pilot Assist är för orolig.
Användarvisningsbild
av apersson850
På motorvägar tycker jag Pilot Assist fungerar tillräckligt bra för att använda den. På smalare vägar med sämre vägbanor, där det finns annat den kan få för sig att följa, är den mest till besvär. På riktigt smala vägar stänger jag av vingelvarnaren också. Den tycker helt enkelt körbanan är för smal på båda sidor om bilen och försöker lösa det genom att styra åt motsatta hållet. Än hit, än dit.

Jag syftade just på att förbruka egenpr[…]

Kursändring ?

På motorvägar tycker jag Pilot Assist f[…]

Stötdämpare läcker

Eller bara kontakta Volvocars med regnummer och fr[…]

S60 d5 sotar

Har samma problem med min -04, är 99% sä[…]