Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Denna helg har jag inte köpt någon el alls. Produktionen har varit drygt 50kWh/ dygn. Blev till och med ett litet överskott! :-D

Heja solen!
Användarvisningsbild
av GustavE
Ebba igen!

Stoppar en kabel till Danmark eftersom EU-idioterna vill ta våra flaskhalsavgifter.
Så jäkla rätt av Ebba! Verkar till och med vara hyfsat enat om det i riksdagen, mycket bra!
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
GustavE skrev:Ebba igen!

Stoppar en kabel till Danmark eftersom EU-idioterna vill ta våra flaskhalsavgifter.
Så jäkla rätt av Ebba! Verkar till och med vara hyfsat enat om det i riksdagen, mycket bra!
Jag börjar faktiskt gilla Ebba! Frågan är varför det tagit så lång tid att sätta ner foten och inte låta någon annan bestämma över vår elproduktion/export. Hoppas hon går vidare med elområdena.
Sverige = elområde 1
Utanför Sveriges gränser = elområde 2
Användarvisningsbild
av lennarte
EbbevonVolvo skrev: sön 22 mar 2026, 21:04 Denna helg har jag inte köpt någon el alls. Produktionen har varit drygt 50kWh/ dygn. Blev till och med ett litet överskott! :-D

Heja solen!
1komma5 har haft problem med att visa "online" uppgifter ett tag nu, men det kom igång igen för en vecka sedan. Så nu kan vi se förbrukningen.
Nu när solen så har vi några veckor i princip inte köpt någon el alls...... Orsaken är att vi kastade ut våra gamla kyl och frys som vi har stående i förrådet. Dom var över 30 år gamla. Där står nu två sprillans nya moderna kyl och frysskåp med den modernaste tekniken. Förbrukningen sjönk drastiskt samma dag, ligger nu på c:a 0,5 kWh i genomsnitt
Användarvisningsbild
av lennarte
Kopierat från 1komm5s app
Denna dag betalade du i genomsnitt
−398,92 öre/kWh
Utan ditt energistyrsystem hade du betalat
273,21 öre/kWh

Detta gäller gårdagen 1/6. Sista veckan har det det varit ungefär samma.
Hela dygnet 1/6 har vi köpt 470 W.....
av 20FJan
Går det att få en förklaring till vad den negativa siffran på vad du betalar innebär? Hur räknas den ut?
av 20FJan
Så de köpte 0,47kWh för ca -2kr? (På hur mycket såld el?)
Ganska liten förtjänst med priserna idag ändå? Resten har gått till batteriet?
  • 1
  • 287
  • 288
  • 289
  • 290
  • 291

Nu har jag en äldre P80 men vad jag minns &au[…]

Elpriset

Så de köpte 0,47kWh för ca -2kr? ([…]

Tändspolar 6 Cyl T6

Jag önskar det fanns internet till Volvo, men[…]

Bakaxel 1998 945