Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tankade bilen tidigare i veckan och direkt efter jag startade fick jag motorlampa. Skoj, kollar felkoder och får fram P018C00, vilket tyder på problem med bränsletryckssensorn på lågtrycksidan (från tank). Googlar lite och får fram att folk fått byta sensorn. En person bekräftade att när hans sensor var paj visade den exakt 50.01kPA (vilket min också gör).

Efter lite luskande hos Bilia fick jag fram att den sensorn som sitter på min bil är dessutom utbytt till en annan modell och då skall även slangen till den bytas. Fick hem delen idag och ser att det är slang, sensor, nya clips och någon plastkåpa med. Tänkte jag skulle börja riva i detta imorgon, men såg när man googlade lite att först fanns det en "Techincal journal" för detta där det står just om modellbyte på sensorn och att man ska se VCC-412342-12 för instruktioner för hur man byter.

Finns det möjligtvis någon här som har tillgång till nyare vida där man kan se just VCC-412342-12?
Uppgradering av bakbromsar

316mm frambromsarna ska funka med Volvo original 1[…]

Den stora annons-tråden

Ett annat cW än bakåtvänd takbox g[…]

Tankade bilen tidigare i veckan och direkt efter j[…]

Jag hade gjort det utan att tveka. Originaltonade […]