Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har haft ett ”gnekande” när jag bromsar och svänger samtidigt i lägre hastigheter. Låter som en trött gammal fjäder eller en gammal säng typ :-) Kommer både vid höger och vänstersväng och ljudet kommer från höger och vänster framhjul. Som att bromsarna inte släpper helt nästan.

Idag testade jag stänga av auto hold funktionen och ljudet försvann helt. Vet inte om jag förstår vad den funktionen kan ha för inverkan mer än när man står stilla? Någon mer som känner igen beskrivningen?
Xanthopteryx skrev: Idag, 19:58 Smorde du upp glidpinnarna ordentligt?
Satte du dit beslagen korrekt?
Löpte klossarna lätt i sina spår?
Ja, det är nog 35+:e gången jag byter belägg och skivor på bilar överlag. Gör det alltid noggrannt. Bilen är ju från 2022, så allt är ju i perfekt skick från början.

Har alltid kört Brembo, men jag vet inte längre. Hade väldiga problem på BMW med dom också. Gick sedan perfekt med BMW original, dock för 5x priset.
Om det hjälper att lägga fett mellan kolv och belägg så är det ju pga att dom rör sig i oket, vilket hjälpte för mig.

Smorde du upp glidpinnarna ordentligt? Satte du […]

Kamaxel adaption

Hej har problem med Volvon, bytte packboxarna bako[…]

Har du kollat sprängskisserna på volvop[…]

Den där ramen/hållaren som sitter innan[…]