Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gammal tråd men jag försöker ändå.
Har precis köpt en XC 60 T8 Ultimate Bright. Alltså allt förutom luftfjädring.
Har jämfört det med min väns XC 60 T8 från 2019. Volvo måste sluta snåla på detaljer: De har tagit bort ljud isoleringsmattan som sitter på huven, de har tagit bort en plastdetalj som ska stoppa smuts från att komma in i motorutrymmet, Volvo har även sparat in på plastlock som ska sitta på gängorna till stötdämparen. Små detaljer men när man beställer en bil som kostar närmare 1 miljon då är det frågan om girighet och inte om att sälja en bil som de beskriver som folkets bil osv...
och det jag menar med girighet är att visa saker som Volvo har bestämt att visa saker som ingick tidigare i standard modeller helt plötsligt ska kosta ännu mer.
av Wakki
Razvan77 skrev: Idag, 01:56 Gammal tråd men jag försöker ändå.
Har precis köpt en XC 60 T8 Ultimate Bright. Alltså allt förutom luftfjädring.
Har jämfört det med min väns XC 60 T8 från 2019. Volvo måste sluta snåla på detaljer: De har tagit bort ljud isoleringsmattan som sitter på huven, de har tagit bort en plastdetalj som ska stoppa smuts från att komma in i motorutrymmet, Volvo har även sparat in på plastlock som ska sitta på gängorna till stötdämparen. Små detaljer men när man beställer en bil som kostar närmare 1 miljon då är det frågan om girighet och inte om att sälja en bil som de beskriver som folkets bil osv...
och det jag menar med girighet är att visa saker som Volvo har bestämt att visa saker som ingick tidigare i standard modeller helt plötsligt ska kosta ännu mer.
Är du ens lite nöjd med bilen? eller är det först när du sett skillnader med gamla årsmodellen som topplocket har gått? Du har gnällt i andra trådar också och undrar genuint om du tycker om bilen eller inte?

Gammal tråd men jag försöker &au[…]

1000 kr skit bra pris jämfört med VW[…]

Noterade härom veckan att jag har två s[…]

Jag fick bytt lås på höger bakd&o[…]