Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Fabriksmonterat brukar ha ett helt okay pris, men att eftermontering ska ha ett sådant pris! Hutlöst, som du själv skrev. Mercan jag hade gick inte få dragkrok på, men året efter så gick det.
På Toyotan kostade avtagbar krok 11900kr, så nu slipper jag fråga broren eller någon annan om att låna deras bil. Inte är det ofta jag använder draget, men skönt att det finns där. :-)
Användarvisningsbild
av batmac
Noterade härom veckan att jag har två stycken lackskador på insida baklucka, en uppe och en nere på motsvarande plats. Som att det har skavt. Lämnade in bilen hos Möller bil för kontroll, tänkte att kanske bakluckan var felinpassad eller liknannde för jag kunde inte komma på hur jag skulle ha orsakat det.

Fick ett samtal på förmiddagen där dom frågade om bilen varit på skadeverkstad tidigare för stötfångaren satt inte som den skulle och det var teorin om varför det skrapat. Det har den inte. Dom skulle kolla vidare med sin plåtverkstad. Fick på eftermiddagen ett till samtal där dom meddelade att plåtverkstaden hade hittat en skada på stötfångaren som i sin tur ska ha orsakat dess förskjutning och således också lackskadan jag anmälde. Kände mig dum, hur kan jag inte ha sett den skadan? :-/

Hämtade bilen, och fick rent av gå in till skadeverkstaden för att få dom att visa skadan för jag hittade inte. Skrapet i fråga, som då ska ha förskjutit hela bakpartiet så mycket att bakluckan skrapar mot..
Image copy.jpg
Image copy.jpg (1011.45 KiB) Visad 32 gånger
Känner att jag måste ta in en second opinion, för det låter för mig helt bisarrt (till och med personen bakom disken som följde med lät tveksam..) :-o

Gammal tråd men jag försöker &au[…]

1000 kr skit bra pris jämfört med VW[…]

Noterade härom veckan att jag har två s[…]

Jag fick bytt lås på höger bakd&o[…]