Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte en Volvo S60 -01 för två veckor sedan i Västerås, körde hem den till Gullspång och ALLT funkade perfekt.

Hade den några dagar och körde runt lite varstans, allt funkade fortfarande.

Ställde Volvon på Söndagen och tog firmabilen, var borta en vecka, kom hem ställde den, och bytte till Volvon...

Trycker på fjärrkontrollen men inte ett smack händer...

Låser upp med nyckel, endast förardörren öppnas...

Sätter mig i sätet, stoppar i nyckeln och vrider om = inte ett endaste smack händer, allt UTOM radion är precis stendött, ingenting varken lyser, surrar eller klickar någonstans.

"Jaha, något har dragit ur batteriet" tänker jag, mäter det som sitter i vilket är smockfullt, hämtar ett splitternytt och byter.

Samma resultat, alltså INGET händer.

Byter batteri i bägge nycklarna, samma sak, inget händer...

Haft några bilkunniga här som tittat och de har kliat sig i huvudet och åkt hem...

Den har även varit inne på en lokal verkstad som kollat, samma där, ingen hittar felet...

Ytterst tacksam om någon har en teori.
Bilkunniga och bilkunniga, de är i alla fall klart bättre än mig på "nyare" bilar...

Jag mekade bil på 70, 80-talet och då höll jag på mestadels med jänkare, idag byter jag olja på sin höjd, har ruttnat totalt på dagens superkomplicerade prylar.

Har den motorn i vår 13 år gamla and[…]

Märkliga fel i vanlig ordning.

Bilkunniga och bilkunniga, de är i alla fall […]

Läckage

Häll vatten där från en hink och s[…]

Tack för tipset. Tyvärr så framg&[…]