Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är dags att byta avgassystem på min V70 T4F -13 då den är sönderrostad.
Men jag hittar ingen bra sprängskiss över vilka delar som behövs!
T.e.x. var jag inne på autodoc.se, och dom rekommenderar nån förbannad gummiupphängning för Peugeot och Citroen, som inte alls liknar den jag har på min bil. Jag har strövat runt google och försökt hitta ett bra och tydligt sortiment, verkar som det är med flit att inte få reda på det man behöver?

Några tips här?
Bil: Volvo V70 T4f 2013 års modell.
Sprängskisser, volvowebstore.com inget man beställer ifrån amerikansk webbsida med bra skisser med artikelnummer och cirkapriser i dollar vad delarna kostar i volvobutiken. 1 dollar = ca 10 sek. Jag handlar från aeromotors, ligger i estland frakten brukar ta ca 1 vecka. Brukar vara minst halva priset mot tex mekonomen. Köpte ett spegelglas därifrån ca 100 kr + frakt samma glas ville mekonomen ha ca 650 kr för, samma fabrikat och artikelnummer. Frakten kostar em jag inte missminner mig ca 150 sek men brukar passa på att köpa förbrukningsvaror som filter bromsbelägg och dyligt till grannar, barn och barnbarn bilar så vi delar på frakten.
Tack så mycket gossar och flickor! Ska kolla upp dessa delar.
Lite orolig att "Bracket right rear" har typ pajat också nu, dock ser jag just nu ingen användning av den, ska gå ut och kolla under bilen, kanske bara är något som är kvar för andra typer av modeller av V70.

Perfekt nu kan man iallafall se vad som behövs!
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 3716456&q=
Kamaxeltätning v70 2,4T

Inte drevet i sig, men den yttre ringen av drevet […]

Tack försvar pergrein Då tar man all[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Bytte hjullager igår. Gasolbrännare &au[…]

Tack så mycket gossar och flickor! Ska kolla[…]