- Igår, 16:46
Hej. Behöver veta om min topplockspackning gått eller inte på min 945 -96 B230fk. Den kokade för nån vecka på grund av att slangfästet på kylaren var sprucken och slangen flög av och jag märkte lite sent.. Nu har jag bytt kylare och nu byggs det upp tryck i kylsystemet jättefort även när motorn är kall. Övre kylarslangen blir stenhård och när man öppnar locket på kärlet så jämnas det ut och kylarvätskan trycks ut. Tycker även att det luktar avgaser i expansionskärlet.
Har dock ingen geggig olja eller mjölkig olja, inte överdrivet med bubblor i kärlet och heller inge vit rök. Tändstiftena är sotiga och inte rena som det brukar bli om kylarvätska rengör dom. Bilen går som den ska annars.
Min fråga är då om dessa tecken tyder på att topplockspackning gått innan jag börjar riva. Skriv och fråga om det är något jag glömt som behövs veta.
Har dock ingen geggig olja eller mjölkig olja, inte överdrivet med bubblor i kärlet och heller inge vit rök. Tändstiftena är sotiga och inte rena som det brukar bli om kylarvätska rengör dom. Bilen går som den ska annars.
Min fråga är då om dessa tecken tyder på att topplockspackning gått innan jag börjar riva. Skriv och fråga om det är något jag glömt som behövs veta.

- By TioTusenKRBil