NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av R2D2
Hej

Jag har en V50 -11 och när jag idag var ute och gjorde ett ärende på lunchen i snöslasket så åkte jag över en is-bula. Och plötsligt började det skramla i bakvagnen. Så jag tog bilen till en GDS-hall och lyfte upp kollade vad som var löst och tog en liten film.

Toppen på stötdämparen sitter löst eller har tappat fästet. Är det stötdämparen eller nåt fäste som har gått sönder?

Tacksam för svar

/R2D2
Hur länge håller dessa egentligen? Bytte mina för 3 år sedan när ena gick av på samma sätt. Nu gick den av igen. Materialet sprött och dåligt. Gått av i öronen av fästet. Bör hålla några fler år kan man tycka? Enkelt att byta och billig del men irriterande när det händer.
Bilagor
20260425_143158.jpg
20260425_143158.jpg (3.11 MiB) Visad 594 gånger
Lowpass skrev: Idag, 11:28 Hur länge håller dessa egentligen? Bytte mina för 3 år sedan när ena gick av på samma sätt. Nu gick den av igen. Materialet sprött och dåligt. Gått av i öronen av fästet. Bör hålla några fler år kan man tycka? Enkelt att byta och billig del men irriterande när det händer.
original-del eller annat märke?

Jag gjorde service själv för först[…]

Hej, Tyvärr kan jag inte se dina bilder. Men […]

Byta automatväxellådsolja

Kan rekommendera ovan, samt att ta ner tråge[…]

Skulle även kolla på en T4/T5 2020. Ha[…]