Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fanatic
Jag har en V70-99 med ECC och när jag startar ECC:n så blinkar 2 lampor "luftutifrån" knappen och "OFF".
Läste i instruktionsboken om att när dom gör så i 20 sec som mina gör, är det nått fel på ECC:n.
Fast allt funkar ju som det ska tror jag, den kyler m.m. Nån mer som har varit med om det och/eller blinkar era lampor också när ni startar bilen.

Hjälp !!! :)
Användarvisningsbild
av Ramon
Fanatic skrev:Jag har en V70-99 med ECC och när jag startar ECC:n så blinkar 2 lampor "luftutifrån" knappen och "OFF".
Läste i instruktionsboken om att när dom gör så i 20 sec som mina gör, är det nått fel på ECC:n.
Fast allt funkar ju som det ska tror jag, den kyler m.m. Nån mer som har varit med om det och/eller blinkar era lampor också när ni startar bilen.

Hjälp !!! :)
Japp, när "OFF-knappen" blinkar i ca 20sek och sen slocknar så är det ett mindre fel, men ifall den blinkar oavbrutet utan att sluta, så är det ett mer avancerat fel. OFF-knappen blinkar på vår 944:a -92, har inte hunnit undersöka det närmare vad detta beror på (går inte att avläsa felkod till ACC:n i denna bil), men i vilket fall som helst fungerar inte ACC:n i det automatiska läget, fungerar lite sisådär i det manuella läget också. Det som är fel på våran ACC är iaf någon givare/spjäll. Antagligen en tempgivare.

Kolla ifall du får fram någon felkod, samt testa så att ALLA funktioner/knappar funkar på ECC:n. Slocknar knappen efter 20sek på din bil?
Användarvisningsbild
av Fanatic
Jepp den slocknar och automatiska läget m.m funkar. Men nått skit funkar uppenbarligen inte :)
Köpte bilen för typ en vecka sen, så ska snacka med Volvo där jag köpte den, så får vi se :)
Användarvisningsbild
av Ramon
Fanatic skrev:Jepp den slocknar och automatiska läget m.m funkar. Men nått skit funkar uppenbarligen inte :)
Köpte bilen för typ en vecka sen, så ska snacka med Volvo där jag köpte den, så får vi se :)
Låter klokt, kolla även ifall du får någon felkod... För något är ju fel iaf, då knappen blinkar.
Användarvisningsbild
av Fanatic
mm, får kolla om felkod. Men det kan man väl inte göra själv på en -99 V70??????
Användarvisningsbild
av Ramon
Fanatic skrev:mm, får kolla om felkod. Men det kan man väl inte göra själv på en -99 V70??????
Ifall du har en OBD2-enhet så kan du avläsa felkoder själv, annars inte...
av morten
Hei.
Jeg har nøyaktig samme problem med ecc`en som du beskriver, men det kan nok ta litt lengre tid enn 20 sek. før alt fungerer som det skal. Jeg har en 1998 v70 2.5T
Jeg er veldig interessert i en rapport fra deg om hva feilen viser seg og være, takknemlig om du gir en tilbakemelding.
Vennlig hilsen Morten.
Användarvisningsbild
av Fanatic
Ska lämna in den hos Volvo, 6 Oktober. Så jag återkommer med information :)
Användarvisningsbild
av Fanatic
Hej igen. Det var en kupé-sensor( stavning? :) ) som var trasig. Ska få det fixat. :D
Användarvisningsbild
av Fanatic
Ramon skrev:
Fanatic skrev:mm, får kolla om felkod. Men det kan man väl inte göra själv på en -99 V70??????
Ifall du har en OBD2-enhet så kan du avläsa felkoder själv, annars inte...
Vad menas med OBD2-enhet. vad jag vet så har jag ett uttag i mittkonsollen i "lådan". Så jag kan inte kolla mina koder själv om jag inte missuppfattat :D

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Har också råkat ut för detdä[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]