Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Gänget ”Teamodiffat” på youtube har köpt en krockad Tesla och skruvat iordning. De är förvånade över hur enkelt och billigt det var. Då är de vana att skruva BMW sedan tidigare och andra bensin/diesel-drivna bilar.
De fick åtgärda en bl.a. kylanslutning till batteripacket, byta en motor och i princip allt i hjulupphängningarna. Plus en del kabelhärvor osv…
GustavE skrev: ons 04 feb 2026, 14:18 Häromdagen kom en eventuell indikation på vad priset minst lär bli på ID Polo.
Tyvärr en riktig besvikelse.
Volkswagen tar nämligen tillbaka bensinversionen till Sverige efter att den inte funnits här på några år.
Specifikationerna är riktigt imponerande, vad sägs om: 80 hästkrafter, manuell låda, manuell AC mm. Då tänker man att det lär ju va bra pris, under tvåhundra vore rimligt. Nejdå, priset är 279 900 :-
Kan ge mig fan på att detta är ett sätt att motivera ett från-pris på ID Polo på 399 000 :-.
Hoppas jag har fel.
Kan hända att jag får helt rätt. Nu kom nämligen ytterligare en indikation på vad ID Polo kommer kosta. Cupra Raval som är i stort sett samma bil kostar från 415900:-

Orkade inte göra någon noggrann jämförelse mellan Cupra Born och ID3 så jag frågade Chat GPT om prisskillnaden mellan dom och den säger att Born är något dyrare.

Så eventuellt kan ID Polo kosta 399000:- när den snart presenteras. Dom har pratat om april tidigare.
  • 1
  • 480
  • 481
  • 482
  • 483
  • 484

Bensinmotorn startar bara om man har mindre ä[…]

ja och den säger att motortempgivaren och sig[…]

MIG-guru "in action" :-D Blev ju fakt[…]

Ta bort hajfena

Hejsan. bra att et löste sig. Jo jag vet, te[…]