NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej Alle

Jeg skal snart til service med bilen (2000 mil).
Der skal de (under garantien) tage et kig på 2. växlan samt lave standard service.

Hvilken firma er bedst? og hvilken firma er der mindst skit hos?
Bedst er intet lik billigast hos mig, hvis servicen er bra och man kan ha en vetig dialog med dom, specielt omkring garanti reperationer så er det at foretrække.

Jeg har haft dårlig erfarenhet med Bilia i Danmark i København. Er bilia lige mycket skit i sverige?

\Tom
tomcat skrev:Hej Alle

Jeg skal snart til service med bilen (2000 mil).
Der skal de (under garantien) tage et kig på 2. växlan samt lave standard service.

Hvilken firma er bedst? og hvilken firma er der mindst skit hos?
Bedst er intet lik billigast hos mig, hvis servicen er bra och man kan ha en vetig dialog med dom, specielt omkring garanti reperationer så er det at foretrække.

Jeg har haft dårlig erfarenhet med Bilia i Danmark i København. Er bilia lige mycket skit i sverige?

\Tom
en firma som jag varmt kan rekomendera är Bilbengtsson i Simrishamn, ligger iförsej på fel sida skåne för dej men bättre personlig service kan man knappast få!
Jag har lämnat in Både min V50 på service samt mina andra volvobilar och har jämnt gått därifrån rikigt nöjd, billiga är do också om man igemför med vad volvoverkstäderna skall ha uppe i sthlm.
DanneF skrev:
en firma som jag varmt kan rekomendera är Bilbengtsson i Simrishamn, ligger iförsej på fel sida skåne för dej men bättre personlig service kan man knappast få!
Jag har lämnat in Både min V50 på service samt mina andra volvobilar och har jämnt gått därifrån rikigt nöjd, billiga är do också om man igemför med vad volvoverkstäderna skall ha uppe i sthlm.
Kan bara hålla med, bott därnere och mycket trevliga killar att ha med att göra :-)-)
av MrS40NElectricSilver
Kan Rek BilMånsson i Eslöv grymt bra service

men du behöver ju inte tvunget serva den på Bilia.

Men annars e Bilia på Jägersro i Malmö bra tycker jag

MVh Mrs40

Det låter inte längre när man m&ou[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Partikelfilter, egr-ventil eller dieselspridare so[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag int[…]

Generator laddar ej batteriet

Nix, men lambdasondslampan lyser så få[…]