Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BigEars
Hej, nybliven medlem och nybliven ägare till 855:a (den står fortfarande hos bilhandlaren - ska besiktigas). Jag konstaterade att det satt en kassetstereo i den och jag vet vad ungarna kommer att säga... Är det någon som vet om man kan sätta i en vanlig CD-stereo i den och/eller om Volvo levererade 855:or med egna CD-stereos? Om så är fallet, vad heter den stereon och hur hittar man en sådan?
av *pettson*
BigEars skrev:Hej, nybliven medlem och nybliven ägare till 855:a (den står fortfarande hos bilhandlaren - ska besiktigas). Jag konstaterade att det satt en kassetstereo i den och jag vet vad ungarna kommer att säga... Är det någon som vet om man kan sätta i en vanlig CD-stereo i den och/eller om Volvo levererade 855:or med egna CD-stereos? Om så är fallet, vad heter den stereon och hur hittar man en sådan?
Det går både att montera en vanlig och ett fack över/under stereon (enkel DIN i storlek) eller volvos.. eller eftermarknads stereo med dubbel din storlek.
av T-rex
Hej!
Vad heter volvos stereo som sitter i v70 just med cd? HU....

Thomas
Användarvisningsbild
av uno83
Finns flera olika. Jag har SC805 i min, det är kassett+1CD, SC901 har 3CD, sen tror jag det finns nån mer, men kommer inte ihåg vad de heter.
Användarvisningsbild
av CP2
Birger24 här på forumet ska ha en SC805 till salu, om den nu finns kvar.
av BigEars
Tack för tipsen. Är SC805 en vettig investering eller ger till ex den dubbel DIN från JVC som BRL säljer ett bättre val? Vad är det rimligt att betala för en begagnad SC805?

Är det någon som har tips om högtalare typ koax som låter bra (och i alla fall ger lite bas) att komplettera uppgraderingen med (framdörrar)?
av BigEars
Jag försöker PM:a Birger24 att jag gärna köper hans SC-805 men mina PM hamnar bara i utkorgen. Borde de inte hamna i skickat?
Användarvisningsbild
av CP2
Tyvärr även ett från mig där jag meddelar honom att jag tyvärr inte kan köpa hans CD-växlare som passar ihop med hans SC805.......som ett litet tips! :???:

Det finns väl tre olika styrväxlar. Tror[…]

Generator laddar ej batteriet

Det är ju intressant att inte hastighetsm&aum[…]

Om de har kunnandet baserat på existerande f[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Vet […]