Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:
Vad pratar vi om för pengar för hela högen? :-)
(Har än så länge ingen trasig högtalare, men tänker behålla bilen ett bra tag, så kanske kan vara intressant att lägga på hög).
Hej.

Sorry för sent svar. Är sällan inloggad här.

Jag kan sälja 2 helt nya för halva Volvos pris över disk (som är 25xx-nånting styck) eller alla 4 för 4kkr jämt.
rosefors skrev: tor 25 mar 2021, 09:59
sbf skrev:Nu väcker jag en riktig gammal surdeg här. Men om man skulle hitta Dynaudio-högtalare till dörrarna fram och bak samt tillhörande slutsteg, skulle detta gå att montera till en vanlig Performance-stereo i en XC70 2010?
Här får du ett svar:

Högtalarna kan du visserligen montera men förstärkaren kommer sannolikt inte gå. Volvo medger inte något sätt att "uppgradera" ljudsystemet i efterhand. Det sägs att det går att fulhacka till sig en uppgradering till premium sound genom att manipulera carconfig med hjälp av VDASH via D5T5's tjänster, men då troligen bara för utrustning som fanns för den aktuella årsmodellen. Sista årsmodellen med Dynaudio var MY09. För ett definitivt svar på frågan får du maila supporten på D5T5.com

Vad gäller högtalare så är det inga problem att hitta mellanregisterhögtalarna, men basarna har som det går att läsa på många ställen en inbyggd design/produktionsdefekt. Skulle nästan våga sätta ganska mycket pengar på att det inte finns en enda Volvo med samma element som sitter i V70/S80 och över 20.000-mil där inte minst en, sannolikt mer än en och i många fall allihopa har gett upp. Därav att de inte finns att hitta begagnade på bildelsbasen.

Med det sagt, jag har en uppsättning helt nya om någon är i behov.
Jag har köpt en XC 70 -08 med Performance ljud, har min V70 -08 med High Performace ljud kvar, är det möjligt att flytta över alla High Performace grejer dvs, stereo enheten, förstärkaren samt högtalarna från V70 till XC70 (båda är -08)? behöver jag ändra carconfig om jag flyttar över stereo enheten också?
Volvo car UX

Någon mer som infonainment systemet startar […]

Jag ser direkt om en bil har fel dimension och det[…]

Nu väcker jag en riktig gammal surdeg h&au[…]

Men kan det verkligen vara resonans. Gnisslet komm[…]