Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ragge1
hei , idag fick jag hør motor temp - redusera farten , sen kom stopp på en trygg måte , men så var dem borta , det är @ 6 garde ute og jag kjörte inte så hard , är det nån som har fårt dissa medelande , var är som kan vare feil
Bilagor
20260404_105858.jpg
20260404_105858.jpg (2.55 MiB) Visad 654 gånger
20260404_105227.jpg
20260404_105227.jpg (2.61 MiB) Visad 654 gånger
Kolla att kylvätskenivån i exp-kärlet inte är för låg, det händer att nivågivare visar fel och isåfall blir det inget larm på låg nivå.
Att åka med för lite kylvätska är ett mycket effektivt sätt att haverera motorer :-/
Erik Å skrev: Idag, 17:53 Kolla att kylvätskenivån i exp-kärlet inte är för låg, det händer att nivågivare visar fel och isåfall blir det inget larm på låg nivå.
Att åka med för lite kylvätska är ett mycket effektivt sätt att haverera motorer :-/
Tack , var å såg och nivå är inte helt opp på det det står max , skal väska vare helt bort mot MAX ? , isf så behöver jag å fyller på lite , är de nåt spesiall kylväska man måste använder ? ( har int haft kylväska i flera år , måste kjöper nu )
ragge1 skrev: Idag, 18:34 Tack , var å såg och nivå är inte helt opp på det det står max , skal väska vare helt bort mot MAX ? , isf så behöver jag å fyller på lite , är de nåt spesiall kylväska man måste använder ? ( har int haft kylväska i flera år , måste kjöper nu )
Så länge nivån är en bit ovanför MIN-markeringen ska det vara OK.
Fyll bara på med Volvo original glykol. Man ska inte blanda olika sorter (läs fabrikat) av glykol, de har olika typ av kemikalier för korrosionsskydd.
Volvo säljer både färdigblandad och koncentrerad glykol.

Aldrig märkt skillnad mellan sommar o vinterd[…]

Hur mår ni???

Tror inte de går att jämföra mella[…]

235/55-18 under v60 laddhybrid

Det går faktiskt inte. Dels kan problem upp[…]

Skruv i nytt däck

Köp plugg/mask o stoppa I själv så[…]