Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare, idag lät jag en polare köra min bil när den plötsligt började gå extremt dåligt och puttrade innan den till slut dog, när jag kopplar ut luftmassemätaren så går den att köra men går extremt dåligt och får jobba hårt för att orka med.

Det som jag gjort hittils är att byta lmm vilket inte gjorde någon skillnad, jag har även låtit bilen stå strömlös några minuter för att säkerställa att den inte är i någon form av limp mode

Någon som har något förslag på vad det kan vara eller har varit med om liknande?
Det här låter som att man vill kika på slangar och packningar från filter till topp. Dvs insug/tryckslangar, IC, vakum osv.
Vet ej vad som är bytt till, men om man byter LMM är det bäst att köra NOS eller bättre beggad. Har aldrig stött på en eftermarknads som faktiskt lirar bra med sprutet.
Har ni kört bilen efter att ha nollat sprutet kan man blinka ut felkoder som kan hjälpa.
Ska ta och kolla om jag kan hitta något läckage, det som jag tänker är att problemet kom direkt, motorn borde väl ändå inte ge upp från ingenstans om det är ett läckage tänker jag?

Jag har även hört att Biltemas lmm ska vara rätt så skit, men borde inte motorn iaf vilja gå igång med den och sedan gå dåligt?

Hur känns den nu då en månad sena[…]

Tror det blir kanon, skönt när man har t[…]

Skulle säga att det är alla kortkör[…]

Tror inte gemene Svensson tänker speciellt p&[…]