Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag tänker att många har det som jag, köpt ett billigare hus en bit "utanför" och pendlar med bil p.g.a. kollektivtrafikens brister.

Det är en kalkyl som håller fortfarande nu tretton år senare.

Det går bussar och tåg men inte dom tiderna som passar mitt behov.

Eldar med ved till självkostnadspris och har direktel som kostar skjortan, dock tjänar jag inte tillräckligt för att byta och betala värmesystem innan pensionen tyvärr.

I Asien är det tydligen en halv dags köande för att få tanka. Om man hittar en mack som har bränsle kvar att sälja vill säga.
Bilagor
1658826993-Weekly-fuel-quota-for-all-types-of-vehicles-revised-L.jpg
1658826993-Weekly-fuel-quota-for-all-types-of-vehicles-revised-L.jpg (154.33 KiB) Visad 1347 gånger
Nu kommer mer och mer synpunkter på att det är fel metod att sänka skatten då priset ändå riskerar att spränga 30 kronorsvallen till sommaren.

Vi borde byta till elbilar, men att byta ut sveriges fordonsflotta innan sommaren och de befarade 30 kr/l känns ju knappast som ett seriöst förslag.

Att 40 öre sänkning skulle få folk att behålla sina bilar istället för att genast rusa till bilhallarna och hämta hem nya elbilar innan sommaren känns som rätt blåögt.

Har inga bilder, men beställde 4st mustycken […]

Om jag tolkar dig rätt så är sprid[…]

Rör till styrservo

Hej Rör är sönderrostade. Är […]

Kalkylen spricker vid 60:-/L, då säger […]