Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag testade idag mitt vol-fcr(ver. 1.3.06) i bilen för att släcka servicelampan.
Det gick inte att släcka denna lampa med mitt program, varför? Den sa att det inte fanns kontakt med bilen.

Testade igenom resterande funktioner och vissa delar gick inte att använda medans vissa fungerade klockrent.
Jag har ingen lysande motorelektroniklampa eller några andra felkoder via min ecc.
Fick iaf ut en felkod EFI-612, som jag letade efter förklaring på nätet men blev inte riktigt klok på lösningar, någon som har en aning om detta?
Fick även fram kod ECC-414, fläkt och värme fungerar felfritt och inga blinkande lampor på ecc-panelen. Någon med förslag?

Skulle även vilja ha ett tips på annan programvara som gör samma sak som vol-fcr men som även läser live-data!

Hoppas någon kan ta sig lite tid och hjälpa mig med lite funderingar på detta :roll:
av *pettson*
Phantom skrev:Jag testade idag mitt vol-fcr(ver. 1.3.06) i bilen för att släcka servicelampan.
Det gick inte att släcka denna lampa med mitt program, varför? Den sa att det inte fanns kontakt med bilen.

Testade igenom resterande funktioner och vissa delar gick inte att använda medans vissa fungerade klockrent.
Jag har ingen lysande motorelektroniklampa eller några andra felkoder via min ecc.
Fick iaf ut en felkod EFI-612, som jag letade efter förklaring på nätet men blev inte riktigt klok på lösningar, någon som har en aning om detta?
Fick även fram kod ECC-414, fläkt och värme fungerar felfritt och inga blinkande lampor på ecc-panelen. Någon med förslag?

Skulle även vilja ha ett tips på annan programvara som gör samma sak som vol-fcr men som även läser live-data!

Hoppas någon kan ta sig lite tid och hjälpa mig med lite funderingar på detta :roll:
inte kod EFI612?.. 621 finns inte..
Tja gamla inaktuella koder som ingen raderat...
Användarvisningsbild
av Phantom
Jo, kod EFI-612 Fuel tank system small leak (är jag helt ute och cyklar? :???: )
Såg att denna kunde förekomma om tanken överfylldes eller något liknande på någon utländsk sida :roll:
Tycker det verkar konstigt med denna kod då den inte finns med i VADIS som jag tycker den borde göra.

Jag provar med att nolla koderna och ser om de återkommer vilket jag hoppas att de inte gör :wink:
av *pettson*
Phantom skrev:Jo, kod EFI-612 Fuel tank system small leak (är jag helt ute och cyklar? :???: )
Såg att denna kunde förekomma om tanken överfylldes eller något liknande på någon utländsk sida :roll:
Tycker det verkar konstigt med denna kod då den inte finns med i VADIS som jag tycker den borde göra.

Jag provar med att nolla koderna och ser om de återkommer vilket jag hoppas att de inte gör :wink:
Nejdå men jag är ute och cyklar... :lol: För trött...
Kom ihåg att alltid stänga tanklocket ordentligt med. Nu kommer jag inte ihåg vilken kod det blev. Men det blev felkod på att tanksystemet var otätt. (funderar på om det inte är den koden......) :shock:

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]