Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Man är ju lite sliten efter 60 år i arbete. Till hösten är det 60 år sedan jag klev in på en bilverkstad för första gången, 13 år gammal. Sedan har det rullat på. Var kvar där i c: a 10år innan jag bytte till Esso Bilverkstad. Då slapp man alla jordbruks/entrepenad maskiner (dessa jädrans packboxar på BM36)........Annars var det ett trevligt och och omväxlande arbete.
Varit hos sjukgymnast idag, fått min dom..... Atros i höger och höft och höger axel....Domen blev ett papper med rörelser och en skarp varning!!!! Sluta inte jobba, då är risken stor att det blir värre...... Så jag fortsätter väl ett tag till.....
Vill ni läsa mer om mitt arbetsliv så bara svara här, jag är lite svår att stoppa när jag kommer igång😄😄
Användarvisningsbild
av Derank
Jag sa nyss upp mig efter 26år som servicetekniker, tänker göra något annat de sista 10åren, pallar inte med kylan längre och fått stickiga fingar ( har iofs haft det i 10år ) varit ledig ett par mån nu, och jag grinar inte. får se vad man hittar på, ev F-skatt och tar lite ströjobb när det behövs, mekanikerjobb finns det gott om häromkring.

En eloge ska du ha iaf om du jobbat i 60år och vill fortsätta, jag har gjort 41år och är allmänt nöjd, egentligen är det dagens företag ,man jobbar åt som jag är kräkless på, allt hittepå de sysslar med,

Ska det se ut såhär? Matt, slitet, avsk[…]

Ännu en dag på rejmes. Alla slags kalib[…]

Slirande automat

Ja, för på taxibilar hade Volvo drivlin[…]

Ni hade helt rätt att det var länkarmsbu[…]