Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av wallentin
Någon mer som blivit nonchalant behandlad av trodo när man fått styrlager till fjäderben eller något annat som inte passar? Har köpt fjäder och styrlager av trodo. Men dom passar inte ihop styrlagret är 5 mm för litet i förhållande till fjädern. När ja påpekar detta så skriver dom bara tillbaka jo det ska passa. Fjädern är 80 mm invändigt och original styrlagret är 75mm sen är där en gummikrage som gör att det blir 79mm. Deras styrlager är bara 70 mm. Har varit i kontakt med dom ett antal gånger men samma nonchalans.
Jag har handlat med Trodo flera år. Visst har det blivit fel någon gång, men det har dom löst på ett bra sätt.
Jag handlar genom Klarna och har då 30 dagar kredit. Himla smidigt, för då betalar jag inte förren jag fått rätt delar.
Dom skötte det bra redan innan jag började betala genom Klarna
Numera skriver jag alltid WIN-numret när jag beställer, så kontrollerar dom mot original katalogen.
Jag har slutat att handla av Trodo, istället blir det allt som oftast från Aeromotors framförallt för prisskillnaden (betalas via PayPal).
Visst tar leveransen kanske lite länge tid (brukar gå på 4-6 arbetsdagar) men då ska man tänka på att delarna skickas på lastbil/färja från Tallinn.
Jag är inte stressad att få hem delarna och frakten som för mig oftast hamnar på ca hundralappen är snart intjänad.
Är det bråttom kan man gå till ÅF, Mekonomen eller liknande.

För mig har det alltid fungerat att handla där.
Senast var någon del slut i lager, då fick jag välja en annan (kontaktad via e-post) och de stod för mellanskillnaden.
Volvo car UX

Ja, då har även TS fått 5.0.5. Ty[…]

https://carup.se/insant-fortroendet-for-volvo-for[…]

Polisen har på sistone gått ut frekven[…]

Notan mellan verkstad och försäkring &au[…]