- Idag, 15:57
Jag körde till skolan idag, som jag brukar. Inget anmärkningsvärt. Tillbaka hen så började ABS lampan lysa, därefter Airbag lampan. Sen kort efter det dog den bara, mätaren föll men bilen var fortfarande igång och det gick ej att gasa. Den gick ej att starta, knackade liksom i batteriet och i tänningen när vi försökte starta. Sedan därefter med startkablar så startade bilen, den gick att gasa och allt var normalt, men sen efter vi koppla bort så gick det inte att gasa, men den var igång tills den dog. Vi testade igen och gasade med start kablar i, vi gasade en del och tillslut så dog han igen. Fast med startkablar i.
Själv tror jag att det är generator problem, för att jag har kall startat den hela vintern och jag kör runt 5 Km max på en dag. Dagen innan lyste batteri lampan, och det stod: El system Serv. Erfordras. Jag kunde köra hela dagen igår utan problem.
Jag planerar att köpa en ny generator. Men jag är osäker om det är verkligen problemet. Hör gärna av er! Uppskattar.
Själv tror jag att det är generator problem, för att jag har kall startat den hela vintern och jag kör runt 5 Km max på en dag. Dagen innan lyste batteri lampan, och det stod: El system Serv. Erfordras. Jag kunde köra hela dagen igår utan problem.
Jag planerar att köpa en ny generator. Men jag är osäker om det är verkligen problemet. Hör gärna av er! Uppskattar.
- By degi