Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu granskat skivorna runt om och alla är spåriga det är inte jag som bromsar fel utan det är brake by wire systemet som lägger allt för stor fokus på elmotorn och mindre fokus på hydrauliska bromsarna det är ju mjukvaran som styr allt man som förare har inte samma kontakt med bromsarna som i en vanlig bil vilket leder till sådana här fall.
Man får nog sätta den eventuellt kortare livslängden på skivorna mot hur mycket extra energi man kan återvinna genom att prioritera att elmotorn bromsar. Gissar att Volvo gjort den kalkylen.
gefy skrev: lör 14 mar 2026, 13:27 De senaste dagarna upplever jag att mina bromsar typ "ligger på" vid låga hastigheter/krypfart. Ungefär som att auto hold inte släpper. Det går liksom inte att köra extremt långsamt för då stannar bilen. Svårt att beskriva hur jag menar. Det går inte varmt eller så utan det är bara vid låga farter (nästan stillastående) sedan är det som vanligt. Är det någon annan som har detta? Upplever att det började med senaste uppdateringen (UX). Har en XC60 T8 2022.
Brukar vara så när krypkörning inte är aktiverat. Min gör precis likadant och jag gillar det.
Aktivera krypkörning under körlägen och se om det blir skillnad. Då kommer bilen bete sig som en vanlig automat så att säga.

Jag upplever exakt samma, frugan blir väldigt[…]

Läckande och lös vindruta.

Ett rutbyte kostar väl inte 10000? Jo […]

Glödtändning

På engelska kallas det dieseling eller after[…]

Ny katalysator till B234F

Ska krypa under och och mäta på frä[…]