Moderator: Moderatorer

Fått hem paketet från Aeromotors med nya skivor, belägg och lite andra prylar. :-)
Paketet skickades från Tallinn i torsdags och levererades som sagt idag, tycker det är bra med tanke på att en helg är inräknad.
Äntligen fått tillbaka min bil, inte för att det var något större fel på hyrbilen heller, en 2026 V60 T6 Recharge 8-)

Plus för trevligare elmotor än min, men märks att kompressorn saknas när den väl går över på bensin (vilket å andra sidan inte hände så ofta tack vare det större batteriet).

Men min går trevligare efter skadeverkstan och byte av olja i växellåda och ERAD (klart billigt för byte i den, runt 700kr) 8-)
Tankat, inte något mer avancerat än så. :-)
Borde tvättat (igen) men det får vänta till påskhelgen.

unnamed (5).jpg
unnamed (5).jpg (424.97 KiB) Visad 245 gånger
Dammsugit och torkat av med APC invändigt. Utvändigt fick bli en avspolning, har väl några veckor kvar tills man "kan" börja använda kem igen. Men det kommer behövas också, en hel del tjärfläckar och flygrost efter vintern :oops:
Bytte skivor och belägg runt om, 16000mil och skivorna var sopslut. Service ink allt, inte nån jäkla snålservice som på bilbolaget, här bytts allt. nästa helg ska jag kanske ge mig på att byta kamremmen.
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85

När jag köpte ett begagnat var det ocks&[…]

Pirelli dubbfritt

Nån här som kör eller kört p&[…]

Bytte skivor och belägg runt om, 16000mil och[…]

Hej alla på forumet Har fått ett beky[…]