Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Swehiort
En liten nackdel med nya GUI tycker jag är att skärmytan som Carplay disponerar blir lite mindre. Dock tycker jag fördelarna generellt med nya GUI överväger.
av Supfam
Lite snabbare centerdisplay, nästan så jag upplever att displayen också är tydligare/bättre skärpa.

Ljudsystemet är förändrat. Tidigare kunde jag nästan vrida fullt för att lyssna på en bra låt i hög volym, nu når jag knappt hälften innan subwoofern säger ifrån. Hur det nu kommer sig…

Förardisplayen är lite större (man ser lite mer av kartan) men den är fortsatt ett stort skämt om man jämför med exempelvis VW. VW erbjöd olika lägen i förardisplayen redan för 10-12 år sedan, men inte Volvo inte. Premium!

Jag vill gärna kunna se navigeringen i satellitläge dessutom, i förardisplayen.

Centerdisplayen är för övrigt numera obrukbar som navigationsdisplay. Där tänkte man inte färdigt.
av RonnieLkpg
RonnieLkpg skrev: Igår, 15:25
Gustaf846 skrev: Igår, 09:28 Ser att du har temperatur uppe till vänster på centerdisplayen, ser inte att jag har det efter uppdateringen, kan det bero på vilket klimatpaket man har?
Det är en lånad bild, från volvocars.com. Jag är osäker på hur det ser ut i min egen bil. Får försöka komma ihåg att kolla på det nästa gång jag ska ut och åka.
Nu har jag kollat i min egen bil. Jag har inte heller någon yttertemperatur i centerdisplayen efter uppdateringen.
av Kluster
Nu har jag fått in uppgraderingen och en sak inte riktigt förstår (har googlat och även försökt scrolla igenom denna tråd) är om jag kan påverka ”dynamiska genvägar”?
Just nu är det tomt till vänster om appen Google Assistent.
Kan man dra önskad app till detta område eller på något sätt lägga till?

Sen det här med att inte kunna ha valmöjligheten att maximera kartan. Många har redan nämnt detta.

Nu gjorde jag uppgraderingen igår kväll så jag ska se hur allt känns även dagtid med tanke på ljusstyrkan.
av Mrpandy
Det verkar ju inte kunna gå och flytta apparna, jag skulle vilja flytta runt dom så att Spotify, Radio osv ligger överst. Eller har jag missat något, som det är nu tycker jag att det är lite rörigt. Skulle även vilja välja vilka appar som ska synas under kartan. Har mailat Volvo om att man skulle vilja maximera Google maps för den blir ju väldigt liten nu.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Mrpandy skrev: Idag, 09:56 Det verkar ju inte kunna gå och flytta apparna, jag skulle vilja flytta runt dom så att Spotify, Radio osv ligger överst. Eller har jag missat något, som det är nu tycker jag att det är lite rörigt. Skulle även vilja välja vilka appar som ska synas under kartan. Har mailat Volvo om att man skulle vilja maximera Google maps för den blir ju väldigt liten nu.
I nuläget går det tyvärr inte flytta appar kanske kommer senare.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Dock finns det en poäng med att tvätta o[…]

Volvo car UX

Det verkar ju inte kunna gå och flytta app[…]

Jag ser på bilden att det är en gul kab[…]

I teorin går det. Men hur många som ka[…]