Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jesperk
Nu har jag också "uppgraderat" och är inte alls nöjd. Det värsta är hur liten kartan i centerdisplayen är nu när den äts upp av den , dessutom fula, extra menyraden. (Ja, jag har tryckt på hemknappen för att få så stor karta som möjligt) Kartan är nu kvadratisk på den redan lilla skärmen, känns som ett stort steg bakåt. Varför kan inte användaren själv få välja om man vill ha kartan i fullskärm eller se dessa fula menyrader..? Har kartan blivit ljusare också? Känns som den sticker i ögonen. Hoppas verkligen att Volvo snart kommer med en uppdatering för detta. Dessutom känns den redan innan dåliga assistenten ännu sämre och segare. Skulle ha väntat med "uppgraderingen" så länge som möjligt... Hoppas att alla som är missnöjda lämnar feedback till Volvo.
av Edwe
jesperk skrev:Nu har jag också "uppgraderat" och är inte alls nöjd. Det värsta är hur liten kartan i centerdisplayen är nu när den äts upp av den , dessutom fula, extra menyraden. (Ja, jag har tryckt på hemknappen för att få så stor karta som möjligt) Kartan är nu kvadratisk på den redan lilla skärmen, känns som ett stort steg bakåt. Varför kan inte användaren själv få välja om man vill ha kartan i fullskärm eller se dessa fula menyrader..? Har kartan blivit ljusare också? Känns som den sticker i ögonen. Hoppas verkligen att Volvo snart kommer med en uppdatering för detta. Dessutom känns den redan innan dåliga assistenten ännu sämre och segare. Skulle ha väntat med "uppgraderingen" så länge som möjligt... Hoppas att alla som är missnöjda lämnar feedback till Volvo.
Håller med, kartan sticker i ögonen...
Jag trycker på radioappen så den försvinner så länge tills jag hittat något annat sätt
av jesperk
Och de har dessutom tagit bort möjligheten att köra Dark Mode hela tiden. Obegripligt. Får väl köra satellit vyn så länge även om jag inte är så förtjust i den.
av Wakki
Ofan det där har jag inte lagt märke till. Att kartan är så mycket ljusare. Kör mest dagtid men igår kollade jag lite nogrannare under dagen och kände samma sak, under dagtid. Kollade också inställningar men hittade inget som kunde sänka den. Möjligtvis om man sänker kupebelysning på det roterande hjulet på vänster sida vid tankknappen. Den använder jag när det är mörkt ute på landsvägar. Testa den grabbar men den kanske sänker belysning på HUD och förardisplayen. Minns inte nu fan.
av jesperk
Jag vill verkligen uppmana alla som inte är nöjda att höra av sig till Volvo via chatt eller feedback i appen. Ju fler som hör av sig desto bättre. Om vi blir tillräckligt många så kanske man kan hoppas på fixar för de mest uppenbara grejerna iaf
av HeavyMetal
Wakki skrev: tor 12 mar 2026, 17:03
HeavyMetal skrev: tor 12 mar 2026, 14:50
XC60Recharge skrev: tor 12 mar 2026, 07:02 Det finns inställningar i min XC60 med Google där man kan välja så ljudet är för förare,framsäte,baksätet,o studior med olika ljudbilder det fungerar jättebra.
Jag föredrar en riktig fader/balans så man kan styra ljudet mer exakt + en equalizer som finns i gamla sensus systemet.
Hur brukar du göra inställningen med balans och fader, intresserad för jag försöker optimera ljudupplevelser men aldrig tänkt att justering med balans och fader hjälper.
Har du Sensus så kolla in denna YT video ca 50 sek in

Jag brukar ha ett par snäpp bak från mitten punkten på mitt HK system.
Senast redigerad av 1 HeavyMetal, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Motortypen är ju äldre än så.[…]

Fönsterhiss ur funktion

Monterade lös insidan på dörren oc[…]

Volvo car UX

IMG_1381.jpeg Det var på tiden. Nu fatt[…]