Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var och hämtade mina beställda bakre ABS givare på Volvo idag. Givarna är annorlunda än de som sitter på bilen.

De gamla givarna har en kontakt, så att kabeln går att lossa från givaren, och de nya har fast monterad kabel. Det verkar som om de skall anslutas under bagagerummets inre golv.

Ar det någon som vet om dessa givare med fast kabelage ersätter dom gamla, eller har volvo lyckats leverera fel typ?
nltpett skrev:Var och hämtade mina beställda bakre ABS givare på Volvo idag. Givarna är annorlunda än de som sitter på bilen.

De gamla givarna har en kontakt, så att kabeln går att lossa från givaren, och de nya har fast monterad kabel. Det verkar som om de skall anslutas under bagagerummets inre golv.

Ar det någon som vet om dessa givare med fast kabelage ersätter dom gamla, eller har volvo lyckats leverera fel typ?
har du beställt på ditt regnummer?
Användarvisningsbild
av Sparkz
94- har givare med fast kabel som säljs i sats med båda givarna. 9162612
-93 har lösa givare. 6806787.
av nltpett
tack för tipset

skall kolla med volvo i morgon, det måste ha blivit fel fast jag beställde på regnummer.
:shock:
Gör en vild chansning och hoppas få liv i en så här gammal tråd.

Fick du klarhet i hurvida de nya givarna var kompatibla med den gamla bilen, eller fick du helt enkelt köpa de svindyra lösa givarna med kontakter?
taxi skrev:när vi köpte bakre givare till en -93 på biltema så blev det också utan kontakter i hjulhusen, kopplade in över tanken vill jag minnas!
Jo det är just det, biltema tar 400kr för två givare och kablage medans volvo och mekonomen (som verkar vara de enda som har givarna med kontakter på) tar 700 kr per givare och itne har något kablage. Därför jag är nyfiken på hur det ligger till.

Var det kontakter vid givarna på de ni bytte ut? Eller var det original med bara kontakten i baksätet?
Fram eller bak? på framhjulen så e re på de äldre kontakter direkt vid hjulhusen
Jag skrev Fram= kontakter i hjulhusen på äldre bilar

Testa, ha på den automatiska bromsen (den gr[…]

Har stött på det på annat fordon […]

Nästa elbil från Volvo?

Jag hade hoppats på en design närmare E[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]