Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Hej

Jag ska byta motorolja i en 740 16V och tittar på 2 olika semisyntetoljor 10W-40 från Mobil. De heter samma sak, men den ena är dubbelt så dyr som den andra. Vet någon vad som skiljer dessa produkter och vilken som passar bäst i min bil?
2026-03-09_09h04_13.jpg
2026-03-09_09h04_13.jpg (88.51 KiB) Visad 2405 gånger
Användarvisningsbild
av V9097
20FJan skrev:De heter samma så då är det samma. Kolla baksidan om det finns något som säger annat.
Tack för svar. Svårt att få ut mer detaljerad information från skruvat.se tyvärr, därav frågan på forumet. Lite märkligt att det skiljer så mycket i pris från samma webbutik.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
V9097 skrev: Idag, 11:04
20FJan skrev:De heter samma så då är det samma. Kolla baksidan om det finns något som säger annat.
Tack för svar. Svårt att få ut mer detaljerad information från skruvat.se tyvärr, därav frågan på forumet. Lite märkligt att det skiljer så mycket i pris från samma webbutik.
Det står ju att det dyra är godkänd av Merceds och Porsche , den billigare står ju att den är godkänd av ryska VAS bilar
Användarvisningsbild
av fjohan82
VolvoB20 skrev: Idag, 14:59
Det står ju att det dyra är godkänd av Merceds och Porsche , den billigare står ju att den är godkänd av ryska VAS bilar
Inte så stor skillnad, det borde väl funka i en S-klass med V12? ;-)
av KalleJ
VolvoB20 skrev: Idag, 14:59
Helt orelevant vad skruvat har för info.

Finns bara en 2000 x1 olja i 10w40
Senast redigerad av 1 KalleJ, redigerad totalt 0 gånger.
av 20FJan
Intressant, den dyrare dunken står det bara diesel på, men det är samma klassningar.
Snabbare leverans på den dyrare. Är nog bara olika lager och årgångar då.
-ändring- jag klickade fel, så det är står bensin och diesel på båda.
Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]

Okej, så en rengöring av gasspjäll[…]

Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]

Så.. Iaf du, skulle inte vara särsk[…]