Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Har extraljus med inbyggt DRL. Jag vill kunna ha på DRL från extraljusen när halvljuset INTE lyser. har ett relä som löser den funktionen. Min fråga är egentligen: Går det att ta tjuvström från Halvljuskabel i kontaktstycket till Strålkastaren? Samma funktion som jag tar ström från kabeln till Helljuset från Helljuskabeln. Eftersom Halvljuset har Xenon, blir det strul med CANBUS varningar isåfall?

Har ett relä som ska kopplas på kabeln som är till DRL på mina Extraljus vidare till 12V Tändning PÅ, vill sedan ha en strömtjuv som tar signalen från halvljuskabeln i kontakstycket. När det blir 12V på Halvljuskabeln drar Relät och bryter kretsen till DRL.

Någon som har gjort denna installation tidigare eller kanske har en smartare lösning?
Jag förstår inte. Varför vill du inte ta signal till DRL från parkeringsljuset som är det man alltid gör?
Vill ju att drl på extraljusen slocknar när halvljuset startar. Men mina parkerkeringsljus lyser ju hela tiden, men dimmar ner när helljuset startar. Så tänker om jag har ett relä som bryter matningen till DRL på extraljusen när halvljuskablen i kontaktatycket till strålkastaren får 12V så kommer dom ju aldrig lysa tillsammans. Men undrar mest om det är okej att sno styrsignalen till relät från halvljuskabeln utan att canbus säger ifrån
En sommar under min 850

Jag lämnade min 850 glt automat 92 till verks[…]

Ljusreglage problem

Girls In Your Town - No Verify - Anonymous Sex Dat[…]

Svårt att svara på när vi inte ve[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&ari[…]