Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan! har försökt markera slangen, från 3 olika vinklar.

Vad heter denna slang/del? slangen har blviit kass och det kommer ett "pys"ljud så behöver byta ut den.

Tacksam för hjälp
Bilagor
-nl5ISHx med ritning.JPG
-nl5ISHx med ritning.JPG (614.19 KiB) Visad 95 gånger
fMCIhrPL med ritning.JPG
fMCIhrPL med ritning.JPG (449.66 KiB) Visad 95 gånger
_LlXVqmF med ritning.JPG
_LlXVqmF med ritning.JPG (328.95 KiB) Visad 95 gånger
Det är väl slangen till evap purge valve, den brukar sitta under batteriet..?
Men sak samma, ta med en bit av gamla slangen som mall och gå in på mekonomen. De säljer vakuumslang i olika dimensioner som metervara till relativt överkomligt pris :-)
Det är samma slang på alla tre bilderna, , som du ser på sista bilden går den till något som sedan "blir större" vad det du när :) och sedan svänger tillbaka bort från batteriet, säker du säger rätt angående ditt förslag?

Någon som vet vart man kan få tag i en skiss bild för slangar och dylikt för att lista ut vad för slang det är? ? försökte hitta motorskissar men de gav ingen indikation på vad för slang det var (kan ha varit jag som är dålig på tolka med)
Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen så är det med all säkerhet "vädringen" av kolkanistern. Dvs det man kallar EVAP purge..
Byt slang, det är inget att fundera på. Dosan är antagligen nån slags back- eller strypventil, den flyttar du till nya slangen.
klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Erfarenheter XC90?

Tror XC90:n har förstärkt vinkelväx[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]

Jag tror att så länge man håller […]