NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Efter att v50 06/07 var inne på verkstaden för att centrallåset på höger framdörr inte fungerade så har nu felmeddelanden med ABS/bromsar börjat lysa, alla varningslampor jämte texten Bromsfel stanna snarast. Bromsarna fungerar dock utmärkt, så det verkar vara någon felsignal. Jag har prövat att koppla loss batteriet och släcka felkoderna, men det hjälper inte.

Jag har noterat att inte heller värmen på bakrutan fungerar längre. När jag tittar i manualen Volvowiring program 2007 ser det ut som att såväl bromsar som bakvärmren matas genom kontakten 64/113. Kan det vara något glapp där?

Var sitter den? Är det bakom sparkpanelen, eller under mattan? Hur kommer man åt den?
/Ulf
Bilagor
64 113.jpg
64 113.jpg (53.15 KiB) Visad 364 gånger
Hej!
Jag vill bara återkoppla och berätta att det mycket riktigt var kontakten 61/113, vilken utgjorde minsta gemensamma nämnare mellan bromskontroll och värme bakruta när man läser el-kopplingsschemat, som var fel. Jag rev lite i mattan (där ett ordentligt sparkskydd borde vara i stället) och kom åt två/tre kopplingar. Det stod på elkopplingsschemat att min skulle vara svart. Och den svarta hade hoppat ur, eller så hade verkstaden stoppat tillbaka den fel.

Hursomhelst fungerar allt nu (på bilden har jag redan stoppat tillbaka kontakten).

Slutet gott. I morgon besiktning.
/U.
Bilagor
64 113 foto.jpg
64 113 foto.jpg (1.77 MiB) Visad 170 gånger
av Malmstroem
Tack för återkopplingen. Det är alltid trevligt att se när ett problem har lösts. Nu fick just du inte så mycket hjälp av forumet -- men nästa som får samma problem har nu fått hjälp på vägen att lösa problemet. :-D

Hej, jag har nu under vintern som vanligt problem […]

Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]