Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klabbe65
Har precis fått min EX40 2026 och lämnade in den för att montera LED ramp samt XBB styrningen, har pixel LED men det här fungerar inte så bra ihop, hade en XC40 2023 innan men den fick inte pixel LED och då fungerade allt perfekt.
Pratade med firman som monterat grejerna och dom skulle kontakta Innoware Development så att dom tar fram ett nytt recept till bilen. Den tänder rampen lite då och då när man möter andra bilar
Användarvisningsbild
av fjohan82
Har inte Volvo någon mjukvara till dessa bilar med pixel-LED?
Det har alltid funnits tidigare.
Nu har min bil varit in till Innoware Development (XBB) i 1 dygn och dom har lagt ner massor med tid men det går inte att lösa så att rampen stänger av sig när pixel-led ljuset är på och man möter någon bil, den stänger av sig men när sedan pixel-led "flyttar sig" så tänder rampen upp sig en kort stund och sedan slocknar den igen och så håller det på. Pratade med teknikern och han sa att det finns tydligen 3st boxar i bilen, 2st för vänster och höger ljushus och sedan 1st box för pixel-led, problemet är att alla värden inte går ut till OBD uttaget så då uppstår det här problemet, jag får göra som jag gjorde tidigare, släcka LED-rampen manuellt via knappen men låta pixel-led ljuset vara på och när jag sedan mött bilen så får jag trycka på knappen igen för att tända rampen
Ingen internetanslutning via SIM

Jag stoppade in ett splitter nytt SIM-kort till et[…]

Carplay Trådlös adapter

v @XRay89 , Blev ingen tull sist jag beställd[…]

LED ramp och XBB dongle

Nu har min bil varit in till Innoware Development […]

Stefans 968

Rear wiper delete, allt går att sätta t[…]