Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
Njae, äldre får ju tyvärr köra utan.
Användarvisningsbild
av lennarte
Nu har det snöat här sedan i går eftermiddag. Vi har fått Skåne vädret till denna sida Åsen. Svårt att se hur mycket för det blåser bra, men alla fall omkring 10 mm. Blåser c:a 14 m/s i byarna. Ska ut och skotta senare i eftermiddag eller kväll. Måste fä bort det mesta, ska åka till Göteborg i morgon. Kolla på Magus Uggla på Lorensbergs Teatern. Ska bo på hotell över natten så vi kommer inte hem förren söndag middag/eftermiddag
av dieselputte
Jobbade i Skaraborg denna vecka och helvete vilken envis ostanvind och bitande kyla det var där trots -5 ute. Hemma i Gävleborg nu och här är vindstilla , lite lätt molnighet och -5 ute. Skall dock gå ner till -15 ikväll 🥶
Användarvisningsbild
av lennarte
Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just nu c/a -5° och omkring 2-3 m/s
Har några dagar haft upp till 12 - 13 m/s och svinkallt. Vi har varit ute och gått varje dag numera några veckor. Har gått i skogen onkring golfbanorna i Tylösand. Väldigt bra och fint att gå. Alla 36 grener ligger inbäddade i en tallskog så man kan gä flera timmar i lä av träden. Massor av bra gångvägar så man behöver inte gå på gräset.
Just nu sitter jag och kollar på curling, både tjejerna i Milano/Turin o h min egen curlingsten. Gamla och Nya tekniken funkar bra ihop. Den nya har lite svårt med tjockare mattor, så då kommer den gamla fram. Inga sura blickar mot varandra😆😆😅
20260216_092523.jpg
20260216_092523.jpg (3.9 MiB) Visad 541 gånger
Användarvisningsbild
av Allinug
Vi fick mer snö igår, just som det hade blivit blidväder och man hoppades att det skulle bli vår. :-D
Användarvisningsbild
av lennarte
Allinug skrev:Vi fick mer snö igår, just som det hade blivit blidväder och man hoppades att det skulle bli vår.
Vi har haft regn och några plus grader några dagar nu, och ska fortsätta.....
Även småvägar är nu bara och infria, men i trädgård och terräng är där fortfarande snötäckt. Enligt uppgift lär det ha varit 50 cm tjäle här, vet ej hur det är nu. Men den finns kvar än......
Efter 2 säsonger utan meteorologiska vinter är det en bit kvar till vår. OBS, bilden är inte svart/vitt
20260224_091826.jpg
20260224_091826.jpg (2.97 MiB) Visad 118 gånger
Allinug skrev: sön 22 feb 2026, 06:58
  • 1
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
Ingen internetanslutning via SIM

Jag stoppade in ett splitter nytt SIM-kort till et[…]

Carplay Trådlös adapter